Drogę zawodową rozpoczął w 1988 roku jako reżyser światła w Toneelgroep Amsterdam, a w 1993 roku, po zdobyciu nagród za dwie produkcje („Lady Windermere’s Fan” i „Glenn”) stał się twórcą niezależnym. Poza Holandią pracował w Chinach, Belgii, Niemczech, Szwajcarii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Austrii, Hiszpanii, USA, Arabii Saudyjskiej, Japonii, Trynidadzie i Tobago, Rosji, USA, Indiach, Norwegii, Polsce, Irlandii, Danii, Japonii, Portugalii, Islandii, Izraelu, Finlandii, Belgii, oraz na Litwie i Słowacji, a także we Francji i Włoszech.
Był współtwórcą produkcji operowych w Rotterdamie, Antwerpii, Paryżu, Bazylei, Amsterdamie, Nowym Jorku, Łodzi, Kolonii, Hanowerze, Wiedniu, Monachium, Mannheim, Berlinie, Hamburgu, Portu, Sankt Petersburgu, Maastricht, Pekinie, Baden-Baden, Düsseldorfie, Wilnie, Sankt Moritz, Linzu, Tokyo, Utrechcie, Arnhem, Groningen, Bratysławie, Warszawie, Edynburgu, Enschede, Kopenhadze, Zurychu, Tel Awiwie, Walencji, Sztokholmie, Wrocławiu i Poznaniu.
Największym spektaklem operowym, do którego przygotował reżyserię świateł, była „Aida” Verdiego na Stade de France w Paryżu oglądana przez 85 tysięcy widzów. W 2015 roku debiutował w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, a w 2016 roku był reżyserem świateł do spektaklu „Tristan i Izolda”, Mariusza Trelińskiego i Borysa Kudlički, który otwierał sezon 2016/2017 w MET. Regularnie pracuje w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie i w Teatrze Muzycznym ROMA („Deszczowa piosenka”, „Mamma Mia!”, „Piloci”, „Aida”, „We Will Rock You”).
Za reżyserię światła do musicalu „Shrek” otrzymał w 2013 roku nagrodę musicalową za „najlepsze osiągnięcie artystyczne w wielkoformatowej produkcji” w Holandii. W 2017 roku otrzymał musicalową nagrodę za „najlepszą scenografię”. W 2018 roku był ponownie nominowany do tej nagrody. Brał udział w realizacji wielu produkcji telewizyjnych, musicali, wystaw muzealnych oraz wydarzeń specjalnych. W 2010 roku zaprojektował oświetlenie polskiego pawilonu na Shanghai World Expo, wyróżnionego srebrnym medalem za „najbardziej kreatywną prezentację”, a w latach 2013, 2015, 2017 był w ekipie pracującej przy trasach Armina van Buurena – pięciokrotnie uznawanego za najlepszego didżeja na świecie.
Jest członkiem stowarzyszeń United Scenic Artists USA i The Association of Lighting Designers UK.